КИЕВ

Досить великі штрафи за недотримання правил паркування в містах України лише посилять хаос вуцій сфері

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства підготувало проект чергового покращення ситуації з парковками в українських містах, яка носить сьогодні відверто хаотичний характер. Цирк на міських дорогах триває з 1 січня 2012 року. Саме тоді набрала чинності постанова Кабміну Юлії Тимошенко № 1342 від 3 грудня 2009 року, якою заборонялося паркування на майданчиках, не обладнаних паркоматами. Трохи пізніше - 16 січня 2012 року - уряд Миколи Азарова був змушений відреагувати на повальну відсутність у країні паркоматів і прийняв постанову № 89. Нею норма по обов´язкову наявність паркоматів на парковках була перенесена на квартал - до 1 квітня. Щоправда, і тоді на дорогах мало що змінилося. Так, у столиці працівники КП «Київтранспарксервіс» з готовністю показували роздрукований текст постанови № 1342, але акцентували увагу не на 14-му пункті (яким і регламентується обов´язкова наявність паркоматів), а на 29-му – де оговорюються варіанти оплати паркування. Зокрема, підкреслювалося те, що другий абзац цього пункту дозволяє оплачувати послуги паркування так званим паркувальним талоном - «з рук» працівника «Київтранспарксервісу». При цьому багато хто вже тоді визнавав, що розуміють абсурд ситуації, але вдіяти нічого не можуть – паркоматів же немає, а працювати якось треба. Варто зазначити, що місцева влада по всій країні одностайно визнавала одну-єдину проблему відсутності паркоматів - інвесторам це нецікаво, тоді як місцеві бюджети просто не потягнуть додаткове навантаження. Що ж до профільних комунальних підприємств, які і відповідають за паркування, то вони озвучували ще одну причину невідповідності закріплених за ними майданчиків нормативним документам. Як зазначили в березні минулого року в «Київтранспарксервісі», в країні проблема навіть не з наявністю паркоматів, а «начинки» для них. «На території України в паркоматах, згідно з державним реєстром розрахункових операцій, дозволяється використовувати реєстратор контрольно-касовий РВ3101, але термін первинної реєстрації його в органах ДПСУ нині вичерпано. Тому зараз немає можливості придбати нові паркомати з такими реєстраторами. Інші види реєстраторів не внесені в державний реєстр розрахункових операцій і відсутні на ринку України», - заявили в комунальному підприємстві. Справедливості заради варто відзначити, що через певний час питання з реєстрацією було таки вирішено. Щоправда, це мало вплинуло на кількість паркоматів на вулицях. Тільки в Києві сьогодні, за офіційними даними, всього 87 паркоматів на більше ніж 9 тис. машиномісць.

Сьогодні ж профільне міністерство запропонувало розв’язати проблему з хаосом на парковках введенням штрафних санкцій за недотримання існуючих правил. У розробленому у відомстві законопроекті передбачені відповідні штрафи для водіїв у розмірі від 136 грн. до 204 грн. Для посадових осіб суб´єктів господарювання, що працюють на майданчиках для паркування, за недотримання правил пропонується ввести штраф у 340-510 грн. Але найцікавіше, що порушення вимог про обладнання майданчиків паркоматами обернеться директорам профільних комунальних підприємств штрафними санкціями від 510 грн. до 680 грн. Таке саме порушення, вчинене протягом року, передбачає покарання побільше - 1020-1700 грн.

Також цікаво, що за запевненнями міністерських чиновників ці норми узгоджені з місцевими органами влади. «Більшість (представників. - Ред.) органів місцевого самоврядування стверджує, що встановлення паркоматів у містах України буде можливе лише після внесення відповідних змін до чинного законодавства України щодо встановлення відповідальності водіїв за порушення правил паркування, у тому числі за несплату вартості паркування», - зазначається в пояснювальній записці до проекту закону. Проте в те, що цей документ може реально запрацювати, віриться насилу. Мабуть, тільки в Києві навіть на обладнаних паркоматами майданчиках завжди можна буде знайти те чи інше порушення діючих правил. Хоча б виходячи з норми «не менше одного паркомата на 20 місць для паркування» - сьогодні в столиці один паркомат на близько 100 місць для паркування (про обласні та районні центри і говорити не доводиться). І службовцям міських адміністрацій, яким пропонується віддати функції контролю за виконанням правил паркування, доведеться цілодобово обходити свої населені пункти з кінця в кінець. Зате водіїв на попередньо обраних парковках цілком можуть оштрафувати за справедливу відмову розплатитися за відсутності паркомату. І все, до чого це призведе, швидше за все, буде лише новою хвилею хабарництва на парковках.

Андрій Сантарович

Фото: Наталя Ільїна

22201
комментарии powered by Disqus

Останні новини

18:03

Неизвестные «заминировали» станцию метро «Крещатик»

17:48

В Киеве мужчина ранил собутыльника

17:39

В КГГА сделали важное заявление по продлению контракта с «Киевэнерго»

17:07

В Киеве запустят новые ночные маршруты

16:38

В Киеве переименовали остановку

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Партнеры портала

Price.ua - сервис сравнения цен в Украине
 

   Copyright © 2015 «Коментарі:» Всі права захищені.

Система Orphus