КИЇВ

Київ невпинно перетворюється у два різних міста

0

Мешканці лівого й правого берегів Дніпра незабаром перестануть зустрічатися

Постійні пробки й проблеми зі зв’язком між берегами вже призвели до того, що більшість компаній обзаводяться офісами по обидва боки річки. Експерти прогнозують, що вже за кілька років столичне лівобережжя перетвориться в окремий анклав.

Робота поблизу дому

За даними девелоперської компанії «Астера-Груп», з кожним роком у столиці усе більше спостерігається тенденція до спорудження офісних комплексів на лівому березі Дніпра. Лише в цьому й наступному році на іншому боці від адміністративного центру буде споруджено майже 70 тис. м2 офісних площ. Величезною популярністю серед будівельників офісів почали користуватися Харківський масив, Позняки, Осокорки й навіть Троєщина. Переїзд столичних роботодавців подалі від центру міста експерти пояснюють цілком просто — компанії, по-перше, не мають вільних офісних площ на правому березі. По-друге, комунікація між цими частинами Києва настільки ускладнена, що більшість співробітників, які живуть у спальному Лівобережжі, просто не встигають на роботу вчасно, через що виникає маса проблем у тих самих роботодавців.

Банальна на перший погляд причина, насправді виявилося більш ніж серйозною. Як виявилося, значна частина компаній, які займаються вантажоперевезенням і мають бази на лівому березі, уже в минулому-позаминулому роках змушені були відкривати допоміжні підрозділи на правому. Директор транспортної компанії «Лектик» (перевезення малогабаритних вантажів) Антон Корчак стверджує, що вже понад рік компанія має дві транспортні бази: у районі Дарницької промзони й на масиві Південна Борщагівка. «Бажання відкрити дві бази прийшло не відразу. Спочатку ми зіштовхнулися з тим, що не можемо вчасно добратися до замовника на правому березі, потім із проблемою перевитрати палива через постійні пробки й невдоволення водіїв, які одержують у нас відсоток від кожного замовлення і втрачають у заробітку через часті простої, а лише після цього вирішили відкрити додаткову базу», — розповідає пан Корчак. Змінила компанія й принципи розрахунку із клієнтами: якщо раніше замовник платив за кілометраж і вагу вантажу, то сьогодні компанія працює винятково за принципом погодинної оплати.

Переходять на обслуговування лівобережними логістами й супермаркети, а будівельні компанії, які працюють на лівому березі, давно користуються послугами будскладів, розташованих у Бориспільському й Броварському районах Київської області.

«З урахуванням зупинки роботи розташованих у лівобережній частині міста в часи СРСР промислових гігантів, що давали колись тисячі робочих місць та інтенсивної житлової забудови в останні роки, ця частина міста швидко перетворилася у величезний спальний анклав. За різними підрахунками, щоранку через чотири дніпровських автомобільних мости на роботу в правобережну частину міста їде від 500 до 700 тис. осіб. У результаті навантаження на мости вже вдвічі перевищує розрахункову, що, звичайно, створює гігантські пробки. Забудовники незабаром спробують використовувати цю тенденцію у вигоду собі. Передумови до перенесення офісного будівництва на лівий берег для того, щоб ефективніше використовувати місцевий і приміський кадровий потенціал уже є. Однак можна сміливо прогнозувати, що в найближчі рік-два лише на лівому березі буде заявлено про будівництво майже 200 тис. офісних площ», — розповідає директор АН «Лінда-Ленд» Юлія Курипко.

На думку експертів, наболілу проблему зв’язку між берегами можна було вирішити давно. Як виявилося, крім тих проектів, які в усіх на слуху, архітектори ще в 80-х пропонували прокласти між берегами два додаткові мости — на північній (район Оболоні) і південній окраїнах (район Чапаївки), але з розвалом СРСР про них забули. Крім того, проблем лівобережної частини столиці підкинула й непродумана житлова забудова. У часи Радянського Союзу при проектуванні нових мікрорайонів завжди передбачалися промислові зони, і це, як правило, знімало проблему швидкої доставки мешканців новобудов до місця роботи й дозволяло збалансовано розвивати місто. Однак, у 90-і роки найбільші промислові підприємства Лівобережжя — «Київхімволокно», «Радикал», м’ясокомбінат, Київський ДОК — фактично припинили роботу. Водночас не менше половини всіх новобудов з’явилося на лівому березі. Сьогодні, за даними статистики, у Деснянському, Дарницькому й Дніпровському районах уже проживає понад 960 тис. осіб (загалом у місті майже 3 млн. мешканців), з яких майже 55% — це люди працездатного віку. До 2020 року їхнє число значно збільшиться. Лише за даними Генерального плану Києва, до цього часу на території Лівобережжя додатково повинно з’явитися понад 7,2 млн. м2 житла. Експерти говорять, що насправді цифра може дійти до 10 млн. м2.

Відділення як панацея

Поглиблює ситуацію й те, що існуючі мости вимагають негайного ремонту. За даними мерії, вони розраховані на щодобовий проїзд 145 тис. машин, тоді як інтенсивність дорожнього руху між лівим і правим берегами вже торік досягла 330 тис. авто на добу (тобто зросла більш ніж удвічі) і продовжує зростати. Таке перевантаження різко збільшило шанси на те, що в будь-який момент один чи два мости можуть опинитися в аварійному стані, й тоді їх доведеться закрити. Два нових мости — залізничний і Подільсько-Воскресенський лише в планах і за останні кілька років терміни здачі їх в експлуатацію переносилися мінімум тричі. Експерти запевняють, що вирішення транспортної проблеми лише за рахунок мостів неможливо. Необхідно вже сьогодні організовувати робочі місця безпосередньо поблизу житлових масивів, як це робилося в радянські часи. Однак, потрібно розуміти, що де-факто вже відбувається розділ столиці на два міста, з тією лише різницею, що в одному перебуває мерія й уряд, а в іншому живе й працює левова частина мешканців і приїжджих.

Довідка

Найбільш завантаженим київським мостом муніципалітет визнав Московський (споруджений у 1976 році), через який щодня курсують 127 тис. машин (38% від загального транспорту на столичних мостах). Ще третина доводиться на Південний мостовий (1990 рік) перехід. За інформацією комунальної корпорації «Київавтодор», на їхню реконструкцію необхідно 152 млн. і 103 млн. грн. відповідно. Біля чверті загального автопотоку щодоби перетинає міст Патона (1953 рік), на реконструкцію якого необхідно 714 млн. грн. Через міст Метро проходить 13% загального транспортного руху Дніпром (43 тис. машин на добу). Його ремонт обійдеться муніципалітету в 12 млн. грн.


 

Новини партнерів

Loading...

Новини Trembita.info

Останні новини

17:37

В переходе на Майдане Незалежности появилась старая мозаика

17:18

Снег и крепкие морозы: погода на выходных в Киеве

16:58

Под Киевом поезд насмерть сбил парня в наушниках

16:41

В Киеве представили проект реконструкции парка имени Пушкина

16:21

В столице открылась выставка карикатур (ФОТО)

Архів

kyiv.comments.ua

block2

kyiv.comments.ua
Загрузка...

Партнеры портала

Price.ua - сервис сравнения цен в Украине

  © «Комментарии:», 2014

Система Orphus