Торгові центри у столиці: чи треба ще будувати і де

На думку експертів, розвиток торгової нерухомості потрібен, адже на ринку можуть з’явитися нові гравці.

Видання НВ спільно з RAU презентувало рейтинг найбільших власників торговельних центрів Києва. Автори вказали, що цей ринок залишається пріоритетним і для великих інвесторів, і для споживачів, і пандемія на цей факт не вплинула. У той же час окремі площі столиці залишаються обділені увагою великих гравців ринку.

Про це йдеться в матеріалі на сайті НВ.

Нещодавно - 12 листопада - на Великій кільцевій в столиці розпочав роботу ТРЦ Respublika Park — один із найбільших ТРЦ в Києві загальною площею близько 300 тис. кв. м. Перші кроки зі створення якого почалися ще 15 років тому, і наразі він став одним із найбільших ТРЦ Києва, де можуть розмістити свої торговельні площі понад 500 орендарів.

Поява нового гравця на ринку може трансформувати ринок і змінити поведінку споживачів. Потрапляючи в одну лігу з Ocean Plaza, Blockbuster Mall та Lavina Mall, Respublika Park може переманити частину відвідувачів, показати новий в дизайні та розважального сегменті.

"Різниця між об'єктами, які було реалізовано 15 років тому, і сучасними, наочна. Змінився розмір ТРЦ, зросли частка загальних зон та площа під розвиток закладів громадського харчування", — прокоментував відкриття нового ТРЦ та тренди Ігор Заболоцький із Colliers Ukraine.

На думку експертів, розвиток торгової нерухомості потрібен, адже на ринку можуть з’явитися нові гравці. У той же час майбутні проєкти в столиці потребують креативних рішень — як щодо їхньої географії, так і залучення брендів. Споживачі більш охоче підуть до тих нових ТРЦ, які стартуватимуть із високим рівнем заповненості площ і пропонуватимуть те, чого немає у конкурентів.

З урахуванням площ Respublika Park, третьої черги Blockbuster Mall та Хіт Mall показник насиченості торговими площами в Києві сягнув 605 кв. м на тисячу осіб. Якщо порівнювати з Будапештом та Варшавою, то ринку української столиці ще є куди зростати.

"Лівий берег столиці досі ненасичений торговельною інфраструктурою. Серед районів міста, де можна розглядати реалізацію масштабного проєкту, ми би виділили Харківський та Лісовий масиви", - зазначає представник Colliers Ukraine.

Автори матеріалу підкреслюють, що шопінг у Києві та в Україні загалом стає чимось більшим, ніж просто придбання речей та продуктів, бо увага зміщується на entertainment, а такий акцент в країні поки може надати споживачам лише формат ТРЦ.

Варто зазначити, що наразі у Києві існує низка проєктів з розвитку торгівельної інфораструктури на Лівому березі столиці. Зокрема, є проєкт з облаштування озера Вирлиця в Дарницькому районі Києва, що має врахувати екологічні, інфраструктурні та соціальні фактори. Так, проєкт передбачає будівництво спортивних та дитячих майданчиків, велодоріжок, створення сучасного торгівельно-розважального центру, забезпечення нічного освітлення прибережної території і максимальне збереження куточків живої природи.



Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
Поділитися