На думку експертів, розвиток торгової нерухомості потрібен, адже на ринку можуть з’явитися нові гравці.
Видання НВ
спільно з RAU презентувало рейтинг найбільших власників торговельних центрів
Києва. Автори вказали, що цей ринок залишається пріоритетним і для великих
інвесторів, і для споживачів, і пандемія на цей факт не вплинула. У той же час
окремі площі столиці залишаються обділені увагою великих гравців ринку.
Про це йдеться в
матеріалі на сайті НВ.
Нещодавно - 12
листопада - на Великій кільцевій в столиці розпочав роботу ТРЦ Respublika Park
— один із найбільших ТРЦ в Києві загальною площею близько 300 тис. кв. м. Перші
кроки зі створення якого почалися ще 15 років тому, і наразі він став одним із
найбільших ТРЦ Києва, де можуть розмістити свої торговельні площі понад 500
орендарів.
Поява нового
гравця на ринку може трансформувати ринок і змінити поведінку споживачів.
Потрапляючи в одну лігу з Ocean Plaza, Blockbuster Mall та Lavina Mall,
Respublika Park може переманити частину відвідувачів, показати новий в дизайні
та розважального сегменті.
"Різниця між
об'єктами, які було реалізовано 15 років тому, і сучасними, наочна. Змінився
розмір ТРЦ, зросли частка загальних зон та площа під розвиток закладів
громадського харчування", — прокоментував відкриття нового ТРЦ та тренди
Ігор Заболоцький із Colliers Ukraine.
На думку
експертів, розвиток торгової нерухомості потрібен, адже на ринку можуть
з’явитися нові гравці. У той же час майбутні проєкти в столиці потребують
креативних рішень — як щодо їхньої географії, так і залучення брендів.
Споживачі більш охоче підуть до тих нових ТРЦ, які стартуватимуть із високим рівнем
заповненості площ і пропонуватимуть те, чого немає у конкурентів.
З урахуванням
площ Respublika Park, третьої черги Blockbuster Mall та Хіт Mall показник
насиченості торговими площами в Києві сягнув 605 кв. м на тисячу осіб. Якщо
порівнювати з Будапештом та Варшавою, то ринку української столиці ще є куди
зростати.
"Лівий
берег столиці досі ненасичений торговельною інфраструктурою. Серед районів
міста, де можна розглядати реалізацію масштабного проєкту, ми би виділили
Харківський та Лісовий масиви", - зазначає представник Colliers Ukraine.
Автори матеріалу
підкреслюють, що шопінг у Києві та в Україні загалом стає чимось більшим, ніж
просто придбання речей та продуктів, бо увага зміщується на entertainment, а
такий акцент в країні поки може надати споживачам лише формат ТРЦ.
Варто зазначити,
що наразі у Києві існує низка проєктів з розвитку торгівельної інфораструктури
на Лівому березі столиці. Зокрема, є проєкт з облаштування озера Вирлиця в
Дарницькому районі Києва, що має врахувати екологічні, інфраструктурні та
соціальні фактори. Так, проєкт передбачає будівництво спортивних та дитячих
майданчиків, велодоріжок, створення сучасного торгівельно-розважального центру,
забезпечення нічного освітлення прибережної території і максимальне збереження
куточків живої природи.