У Києві ухвалили проблемний законопроект щодо громадського транспорту

Активісти працюють над вирішенням проблемних питань щодо електротранспорту

Верховна Рада ухвалила проблемний законопроект 8172, який просували лобісти китайських електробусів, з кількома поправками. Про це повідомляє громадська ініціатива "Пасажири Києва".

Як повідомляється, спочатку законопроект передбачав встановлення мінімального відсотку електробусів в закупівлях та серед автобусного парку з 2025 року. Це суперечило директивам ЄС, які вимагають оцінювати сумарні викиди, а не частку певного типу рухомого складу.

Комітет з енергетики частково виправив проблемні норми, але вони залишаються і частково стосуються електробусів.

Починаючи з 2028-2030 років, якщо місто купує дизельні автобуси, воно повинно придбати принаймні рівну кількість електробусів, автобусів на газу або водні. Це означає, що більше не можна буде закупити 10 дизельних автобусів і 10 тролейбусів. Потрібно буде докуповувати ще один тип рухомого складу, а закупівля інших типів має бути зменшена. А з 2030 року закупівля дизельних автобусів буде заборонена.

З 2036-2038 років дизельні автобуси взагалі не будуть допущені на міські маршрути. За словами "Пасажирів Києва", якщо у 2029 році такі автобуси востаннє можуть закупити, а ресурс за нормального обслуговування може бути до 20 років, то міські автобуси 7-9 років потрібно буде ставити під паркан або на приміські маршрути. 

На думку громадської ініціативи, це рішення надає перевагу електробусам над тролейбусами, але, за даними UITP, навіть на маршрутах з 20% покриттям контактною мережею доцільніше використовувати сучасні тролейбуси з автономним ходом.

Перші норми набудуть чинності у 2028 році, тож, за словами активістів, час ще є. Для вирішення накопичених проблемних питань щодо електротранспорту активісти наразі готують чернетку законопроекту, яка має бути опублікована навесні.

Нагадуємо, що "Укрзалізниця" почала процес дерусифікації з Києва. Нульовий кілометр українських залізниць тепер знаходиться в Києві.



Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб першими дізнатися про найважливіші події!


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
Поділитися