Без зміни системи освіти у нас не буде активної молоді, - Палатний, «УДАР Віталія Кличка»
Держава повинна фінансувати не просто навчальні заклади, а якісну освіту громадян, інакше про розвиток України годі й мріяти. Таку заяву зробив керівник виконкому "УДАР Віталія Кличка" Артур Палатний, коментуючи хід вступної кампанії в Україні.
"Навчання в українському вузі - це щось проміжне для української молоді. Система "абітурієнт-студент-молодий працівник-спеціаліст" у нашій країні вже давно не працює. І це треба міняти. Зосередитися на головному: держава повинна фінансувати не просто навчальні заклади, а якісну освіту громадян. Інакше у нас буде не 30% тих, хто провалиася на ЗНО з математики, а 90%. Завдання при цьому - відрізнити квадрат від трикутника, а потім зафарбувати улюбленим кольором. Зрозуміло, що при таких умовах про інноваційні технології й розвиток Україна може тільки мріяти. Так само, як про освічену, активну і залучену до управління державою молодь", - написав Палатний.
Він зазначив, що освітню програму треба розробляти на основі низки критеріїв за прикладом розвинених країн.
"Потрібен комплексний підхід. Насамперед держава повинна на основі об'єктивних показників - результатів ЄДІ, забезпеченості кадрами та матеріально-технічною базою підготувати державну програму "Освіта" на найближчі 10 років. Ця програма повинна бути заснована на кращих світових зразках (зокрема, освітніх системах Данії, Фінляндії, Канади, Японії) і орієнтувати школярів і студентів на подолання викликів сьогодення й майбутнього, а не минулого", - пояснив керівник виконкому "УДАР Віталія Кличка".
Палатний вважає, що держава повинна надавати студенту ваучер для навчання в країні або за її межами за умови працевлаштування за фахом в Україні.
"В рамках програми потрібно реалізувати модель фінансування вищої освіти за принципом "гроші ходять за учнем/студентом". Вступник на основі балів, отриманих на ЗНО, отримує від держави ваучер, який він може використовувати на своє навчання не тільки в країні, а й за кордоном. Але за умови працевлаштування за фахом в Україні. Такі програми вже довели свою ефективність у Китаї, Грузії, Індонезії", - зазначив він.
Палатний нагадав, що зараз кошти в освіті використовуються неефективно, адже при збільшенні фінансування до 139,5 млрд грн коштів на другий ступінь перевірки робіт під час ЗНО не вистачило.