«Закулісне життя» Atlas Weekend: як запрошують зірок на фестиваль та які їм платять гонорари

У фестивалі Atlas Weekend брали участь такі зірки та відомі гурти як Placebo, The Prodigy, ASAP Ferg, DJ Snake та інші

У Києві щорічно у першій половині липня відбувається найбільший музичний фестиваль східної Європи – Atlas Weekend. Журналісти порталу "Коментарі" поспілкувалися з Ксенією Чайковською - PR- та маркетинг-директором Atlas Weekend - про підготовку до фестивалю, гонорари зірок, та зйомки фільму під час проведення фестивалю. 

Як давно ви у проєкті Atlas Weekend, чи с самого початку, чи коли ви приєдналися? 

 Насправді, я приєдналася на команди у 2017 році, до цього я була як акредитована журналістка та проєктний співробітник на фестивалі. З 2017 року я приєдналася до команди PR-клубу, працювала у клуб Atlas, клуб ROOF, Зелений театр, BarBara Bar, у всіх проєктах Діми Сидоренка, окрім Atlas Weekend. Але мені дуже хотілось до команди, тому з 2018 року я в команді була PR-менеджером, потім PR-директором, а зараз я маркетинг-директор. 

Ви застали вже той час, коли Atlas Weekend став дуже популярним, дуже прибутковим. Як цей момент у 2019 році відбувся? Можливо була де професійно зібрана команда? 

— На жаль, фестиваль досі не став досить прибутковим. Але точно став популярним. Я знаходжусь в такому соціумі, в якому фестиваль став популярним ще з 2015 році. Я дуже люблю концерти, і навіть коли жила не в Києві на них вже їздила, тому мені здається, що Atlas Weekend був завжди. 

2019 року ми змогли за підсумками фестивалю і фестивального року вийти на невеликий прибуток. Проте, мінус який був в нас попередні роки, він ще й досі превалює. На жаль, ми досі не прибуткові. В нас є свої фінансові плани на вихід на прибутковість і на розрахунок з усіма боргами. Але у 2020 та 2021 роках пандемія, на жаль, не дозволила нам цього зробити. Але ми віримо і рухаємося далі. Сподіваємося, що ми будемо не тільки популярними, але й прибутковими.

Ваша фішка у тому, що до вас приїжджають світові зірки в Україну. Ми маємо можливість їх бачити та слухати. Як відбувається цей процес? Як запросити світову зірку приїхати на Атлас Weekend в Київ?

— Це дуже довгий процес. Наприклад, в мене та у в усіх людей нашої команди є така ситуація, коли ти зустрічаєшся з якимись знайомими та тобі достають цілий список зірок, яких вони хотіли б бачити, і там: Біллі Айліш, Radiohead, Мадонна ті інші. І насправді хочеться сказати, що ми б залюбки всіх привезли, проте, на жаль, є багато обмежень. В нас фестиваль проходить у другий тиждень липня, 5-6 днів. Цим ми дуже себе обмежуємо. Коли ти робиш, наприклад, сольний концерт артисту, то ти дізнаєшся вільну дату і бронюєш локацію на цю вільну дату. А в нас є обмежені дати та дуже багато артистів, яким ми пишемо, вони недоступні в ці дати, або вони не в турі зараз, або в турі, але виступають далеко від України та не можуть приїхати.

Після фестивалю ми беремо 100% артистів, яких ми хочемо бачити, і там усі ті імена, які мені називають друзі на знайомі. Потім ми починаємо писати агентам, розповідаємо про Атлас Weekend та про те, які артисти в нас виступали та пишемо, що хочемо запросити виступити у такі-то дати. Деякі просто не відповідають, деякі пишуть, що не цього року з різних причин. Тоді є якийсь відсоток, який відповідає, але там гонорар рази в 3-4 вище, ніж ми планували. 

Який гонорар просять зірки? Які це суми? 

 У кожного західного хедлайнера, який виступає на фестивалі Atlas Weekend, це понад 100 тисяч євро. Навіть декілька сотень тисяч євро.

Це певна кількість пісень чи певна кількість часу? 

 В артиста є час шоу. Це десь від 45 хвилин до 1,5 години. В середньому десь 60-70 хвилин. За цей виступ просять гонорар. Він також залежить від багатьох факторів. У деяких артистів є програма для сольного виступу, та є для фестивального виступу. Вона трошки скорочена за кількістю шоу, за кількістю людей. 

Важливо розуміти, що гонорар артиста - це десь 50% від того, що тобі доведеться йому заплатити. Ще є технічний райдер, тобто щоб на сцені було все, щоб виступ відбувся. Є побутовий райдер - це літак, готель. Якщо це зірка світового масштабу і ти не поселиш її у хостел. Це готель 5 зірок, це ресторани, це їжа, яка буде на локації. І все це займає приблизно стільки ж, скільки й гонорар. Коли артист називає якусь цифру, ми одразу помножуємо її на два. Тоді ми вже дивимось, чи готові ми витратити цю суму. 

Ми дивимось також на популярність артиста в Україні. Наприклад, The Chainsmokers або Martin Garrix, які займають перші місця у топі  DJ Mag, які збирають в Америці та Європі повні зали, але в нас, на жаль, це був, мабуть, самий провальний день по відвідуваності. Смак Україні десь на 5 років відстає від того який є в Америці та Європі.  Та ж Нікі Мінаж і Карді Бі ще 5-7 років тому вже були на музичних каналах та преміях в Америці, а в нас це зараз прям топ. 

Ви можете відслідкувати, наприклад, в Apple Music найбільші скачування і по цьому орієнтуватись кого можна запросити? 

 Так, звісно. Ми використовуємо цю аналітику так само.  Напередодні в нас були стратегічні збори, де ми це обговорювали. Наприклад, DJ Snake виступав у нас у 2021 році. Він один із найпопулярніших діджеїв світу, в Україні багато його треків на радіо, але знову таки, відвідуваність каже про інше. Нам здається, що є такі артисти, які дуже популярні в тебе в навушниках, але ти не підеш на їх концерти. В мене немає схеми, як це розрізнити. Що я і кажу, що в Америці, наприклад, ходить дуже багато людей на цього артиста, а в Україні вони не приходять. Така ситуація с багатьма артистами, це не тільки стосується фестивалів. Навіть американський інді-рок гурт з Лас-Вегасу The Killers збирає в Росії стадіони, а у нас його привозили у 2012 чи 2013 року, і це був палац спорту і це була менш ніж половина залу. Я сама була відвідувачкою цього концерту.. це було дуже сумно. 

Якщо приїжджає сольний артист, яка в нього команда? Хто з ним ще їде? Ви маєте забезпечити готелі, їжу і т.д. для всіх? 

 Так, звісно, для всіх. Якщо казати про команду, то це по-різному. Якщо казати про хедлайнера, то це близько 20 людей. Він везе із собою технічну команду. Навіть якщо це артист це бенд, коли на сцені 5-7 людей, а це один артист який співає на сцені, в нього є менеджер, звукорежисер, особистий асистент, турменеджер, технічна команда, що відповідає за звук, світло і т.д. Якщо це дівчина, то ще буде візажист, перукар та інші. 

А з українськими суперзірками важко домовлятись, чи там все набагато простіше? 

 Це простіше, тому що вони в прямому доступі. Більшості з них ти знаєш номер телефону чи можеш його знайти. Проте іноді буває так, що с західними простіше, тому що ти у пошті, ти написав, зафіксував усі домовленості. Там працюють більш чітко. Якщо тобі щось пообіцяли в пошті - це вже 100% буде. 

В нас була ситуація, тільки не згадаю з ким з артистів. Ми дуже довго не могли підписати контракт і довго хвилювалися, тому що ми їм його відіслали, а відповіді не отримали. І ми кожен день їм писали. І тут агент нам каже "Я ж написав вам "ок" на пошту,, то означає, що вони приїдуть". Тобто повідомлення по пошту - це 100% гарантія. А у нас буває, що ти зустрічаєшся, домовляєшся, переписуєшся у пошті, а потім тобі кажуть, що контракту ж немає. 

Якщо це трапилось перед початком фестивалю, як виходити із ситуації? Ви одразу підключаєте команду, щоб знайти  артиста? Наскільки це важко? 

— В нас така ситуація була у 2019 році, коли мав виступати американський репер ASAP Rocky. За тиждень чи за два до фестивалю він побився у Швеції і його посадили. Проблема була ще й в тому, що є документарні зобов'язання і коли ти домовився з артистом, ти  відправив йому передплату та у тебе в контракті прописано, що якщо ти відхиляєш виступ за власним бажанням, то ця передплата залишається в артиста, якщо це форс-мажор, то передплата залишається в артиста, і якщо артист сам відмовляється від виступу, тоді ти можеш отримати гроші назад. Є дуже жорсткі штрафні санкції.

А в цьому випадку що це було, форс-мажор чи його особиста відмова? 

— Ми почали писати агенту про те, щоб скасовувати виступ і переносити його на наступний рік, тому що вони не приїдуть. На це нам кажуть, що все окей, що вже завтра їх відпускають і вони приїдуть. Така ситуація була не тільки з нами. В нього весь тиждень був розписаний, виступи день за днем в різних країнах на різних локаціях і фестивалів. Вони казали, що стигнуть та приїдуть. Однак коли залишилось три дні до його виступу, вже перший день фестивалю йде, вони пишуть, що програли останню апеляцію і не зможуть приїхати. Ми паралельно, ще коли вели перемовини з ними, ми вже шукали йому заміну. Але нам потрібно було знайти якусь заміну, щоб вона задовольнила людей, які придбали квитки на цього. Тобто, якщо це був ASAP Rocky, ми не можемо привезти Лару Фабіан і сказати "ось, слухайте". Це різна аудиторія, це буде негатив і хейт. Але, ми, мабуть, ходимо десь під Богом. Ми знайшли американського репера ASAP Ferg. Є таке угрупування американських артистів ASAP Mob і ASAP Rocky - це як їх глава, а ASAP Ferg - другий за популярністю. Він приїхав, і навіть дуже багато людей сказали, що ASAP Rocky  класний на записі, а ASAP Ferg класний наживо. Він спеціально з Америки летів на наш фестиваль, щоб виступити. 

Ми завжди намагаємося зекономити, домовлятися за тури, тобто, коли артист вже виступає десь у Європі, йому зручно доїхати до нас, а нам зручно, тому що не потрібно оплачувати всі перелети. Але в цій ситуаціях ми вже оплатили все, щоб він приїхав. Нам дуже пощастило. 

У вас є такий алгоритм: 30% - популярна музика, 30% - рок, 30 - електронна музика. Наскільки вдається втримувати цей баланс? 

— Насправді цей баланс від дуже такий схематичний. На фестивалі в нас є зараз 5 основних сцен: головна сцена (Main Stage),  західна сцена (West Stage), східна сцена (East Stage), північна сцена (North Stage) та електронна сцена (Electronic Stage). Ми розподіляємо їх за жанрами, тобто на сцені Main виступають хедлайнери, на East виступають рок-акртисти, на сцені North - реп-артисти, Electronic - це електронна музика, а на West - це інді-артисти, інді-музика, також поп, проте поп не рівня Main, якщо ми кажемо про The Black Eyed Peas. Так ми їх розподіляємо. Всі артисти виступають на сцені свого жанру. Ми намагаємося витримувати цей баланс саме Line-up. Проте, на Main-сцені можуть виступати абсолютно різні артисти, наприклад, ASAP Rocky, ASAP Ferg з репом, Placebo з брит-роком, може бути Мартін Гаррікс з електронною музикою, а може бути The Black Eyed Peas з попмузикою. 

Якщо ми говоримо про величезні суми закордонних світових зірок, наскільки менші гонорари українських зірок? 

— Якщо казати про суперзірок, то не дуже менше. 

Ви економите на перельотах, проживанні?

— Суттєвої економії немає. Проте це звісно дешевше і зручніше. Насправді українські зіркі були хедлайнерами на останньому фестивалі, тому що  ми були вимушені знов переносити фестиваль. До цього в нас завжди були західні зіркі хедлайнерами на головній сцені. Проте, наприклад, засновник хотів привезти на фестиваль Океан Ельзи. Багато років він перемовини. Але хлопці, не те що не дуже хотіли, а не мали можливість, тому що мали сольні концерти  в Києві. Якщо артист має сольний концерт в Києві влітку і влітку має виступ на фестивалі, і вони між собою конкурують. І от того не дуже добре ні артисту, ні фестивалю. Океан Ельзи легендарна українська група, яка збирає стадіони, і фестиваль Атлас Weekend - найбільший фестиваль в країні, і це така синергія, яка повинна була колись статися. І те, що вона сталася, це неймовірно. 

Музичний фестиваль Atlas Weekend у Києві

На фото - Ксенія Чайковська

У 2020 році фестивалю не було через пандемію. Ваша команда думала дотриматись карантинних норм, що на 2 квадрати дна люди, і це вийшло б близько 80 тисяч людей. У порівнянні з 2021 роком, коли було майже 600 тисяч, ви все одно були готові провести. Розкажіть про той момент, коли ви зрозуміли, що точно не вийде провести фестиваль і як ви впоралися з цим психологічно? 

 Ми до останнього сподівалися, що усе відбудеться. У 2020 році карантин був більш жорсткий і взагалі відношення людей до пандемії було зовсім іншим. Я особисто пам'ятаю, що коли був перший локдаун у 2020 році навесні, ми всі сиділо вдома і ми з чоловіком виходили раз на тиждень в масках пройтись біля дому. А у локдаун у 2021 році, коли вже є вакцинація, людей не вулицях не стало менше, а ось у 2020-му було відчуття нібито це місто-привид. 

Ми до останнього сподівались, що карантин послаблять і артисти зможуть прилетіти, виступити, що ми зберемо людей. Проте вже у квітні нам почали писати агенти західних артистів про те, щоб переноситись, тому що переносяться усі фестивалі та артистам не логічно і не вигідно їхати лише до нас. 

Також у кожної країни свої обмеження. Наприклад, якщо артист може прилетіти в Україну, але йому потрібно бути на самоізоляції два тижні. І тому йому це не цікаво, сидіти два тижні на карантині та нам це не цікаво привозити артиста та його команду за два тижні до його виступу, це також фінансові витрати. 

Ми, напевно, не були такими ризиковими, щоб провести українську версію фестивалю. Ні ми, ні країна не були на той момент готові, щоб щось провести. Здається, у квітні ми почали готували якусь комунікацію. Ми з операційним директором десь десять годин писали тест. Ми були не разом, були дистанційно. В нас був гугл-док й ми паралельно в ньому переписувались, стали якісь коментарі. Паралельно тоді якийсь фестиваль зробив онлайн-версію. Вони запросили західних зірок, почали ставити лайви з концертів і збирати донати на благодійність, на боротьбу з коронавірусом. Ми паралельно дивилися все це. Нас це дуже сплатило, цей довжелезний перепис тексту. Тепер нам здається, що після того, як ми пережили перенесення фестивалю, нам вже нічого не страшно. 

Потім ми зібрали всю команду в Zoom, та повідомити про скасування фестивалю. Хтось сказав, що це було очевидно, а хтось дуже сподівався, що фестиваль все ж пройде. Всі були розчаровані. 

В нас є команда, яка працює над фестивалем весь рік, а деякі долучаються навесні, а деякі на самому фестивалі. І люди навіть беруть відпустки на своїх основних роботах, щоб працювати на фестивалі в команді. Це також люди, які з нами працюють не перший рік. Вони нам як рідні, і фестиваль для них як рідний. Тому це дуже боляче і дуже сумно. 

Коли ми дивились онлайн-виступи, у когось з нас з'явилась ідея провести щось подібне. Буквально через декілька тижнів ми зробили збори я ця ідея була у всіх, що ми, як найбільший фестиваль України, не можемо просто написати, що ми просто перенесли фестиваль і все. Ми вирішили, що треба щось робити. І нашій аудиторії, нашим людям, що із року в рік ходять на наш фестиваль, треба було щось навіть, це відчуття, що все буде добре. Нам, як команді, це відчуття також було необхідне. 

Ми почали креативити. Почали писати українським артистам, почали придумували якісь ідеї. Ми писали нашим партнерам: М-1, Хіт FM, Megogo. З кожним із них ми придумали якусь колаборацію і вони дуже нас підтримали та артисти нас підтримали. Мені здіється, що проєкт Atlas Weekend Days, який був в онлайні, був нам і нашим артистам потрібніший, ніж нашій аудиторії. Це дало надію на те, що колись це все закінчиться і все буде класно. 

2021 рік компенсував ту історію з 2020 року, тому що рекордна кількість глядачів, майже 600 тисяч. Дуже цікаво, що у 2021 році ви зробили Atlas Weekend інклюзивним. 

 Насправді Atlas Weekend  інклюзивний ще з 2018 року. 

Чи була у вас ця територія, де люди з порушенням слуху могли відчути музику? Це було раніше? 

— Так, це було з 2019 року. Це була ініціатива нашого партнера. Американка Амбер Головей придумала цей музичний сурдопереклад. Тобто, коли співає артист, на цій сцені перекладі жестової мови, вони перекладають не просто слова, а вони перекладають музика. Це нестандартний жестовий переклад, це супертехнологія. Амбер коли приїхала, вона навчила волонтерів з України, і цього року ми також робили в партнерстві цю сцену. Ті, хто навчився в Амбер, вони навчили ще людей, і вони перекладали навіть DJ сети. Це так захопливо. У 2019 році було не один, а два хедлайнери на головній сцені, тому що це настільки захопливо, що навіть люди, в яких немає порушень слуху, дивилися на цей виступ. 

Були якісь спеціальні жилети, через які передавались вібрації, та були спеціальні кулі, щоб відчути вібрації? Розкажіть про це. 

— Люди в вадами слуху, вони відчувають вібраціями. Тут вібрація посилена більш ніж у звичайному житті, її можна було обійняти й почути. 

Скільки 2021 року цей майданчик відвідало людей з вадами слуху? 

 Я зараз не згадаю. Мені здається, що на фестивалі було до 1500 людей з інвалідністю. Тобто не тільки з порушенням слуху. В нас з самого початку безкоштовний вхід на фестиваль для людей з інвалідністю, для дітей, пенсіонерів, воїнів АТО. Якщо дивитись у динаміці, кожного року все більше і більше людей з інвалідністю відвідує фестиваль. Це така соціалізація для них, це дійсно дуже важливо. Я думаю, ми з кожним роком будемо додавати інклюзивності на фестивалі, щоб усім було зручно. 

Яких артистів ви б точно не запросили? 

— Ми б точно не запросили тих артистів, які публічно підтримують політику Кремля. Також тих артистів, які заборонені Службою безпеки України для в'їзду до країни. 

Можливо, ми б не запросили артистів жанру шансон. В нас є якийсь внутрішній музичний компас. Насправді всі артисти, які виступають на фестивалі, це ті артисті, яких хоч хтось з фестивалю слухає і хоч комусь вони подобаються. Ми не возимо тих артистів, яких ми не слухаємо самі. Шансон в нас ніхто не слухає.

Дуже поширена проблема - це фальшиві квитки. Дуже часто люди купують через інтернет, через людей, які перепродають квитки та потім не можуть потрапити на фестиваль. Можете дати пораду, де купувати квитки? 

 Перш за все, квитки треба купувати в офіційних точках продажу. В нас є наш магазин, де продаються квитки. В нас є наш партер - Ticketsbox, де продаються наші квитки. Також в нас є ще декілька квиткових операторів, які продають офіційні квитки на фестиваль, вони всі вказані на нашому сайті.

Важливо, що коли ти купив квиток, не треба його показувати у соцмережах, тому що можуть скопіювати твій штрих-код. Ти купив дійсний квиток, але його розмножили та перепродали десь на OLX. І люди його купили, і штрих-код він дійсний, проте кожен штрих-код дійсний один раз. Тобто, ти купуєш квиток на офіційному сайті, а його штрих-код скопіювали, перепродали та хтось все по ньому пройшов на фестиваль. Тому ті, хто хоче викладати квиток у соцмережі, не показуйте штрих-код. 

Atlas Weekend  це завжди велика територія, велика кількість людей. Хто відповідає за рівень охорони, ви, чи міська рада? 

— За це відповідаємо ми. Щорічно ми набираємо охорону. В нас понад 1000 охоронців на території фестивалю - це і вхідна група, весь периметр, це бекстейджі кожної сцени, всі зони доступу. Є патрулі, які ходять упродовж всього фестивалю та перевіряють, чи усі поводять себе адекватно, чи ніхто не вживає алкоголь та заборонені речовині, чи нікому не погано. 

Перший день фестивалю у вас безкоштовний. Тобто, людина може зареєструватися, отримати запрошення і по ньому пройти. Таку фішку ви десь взяли на Сході, чи в Америці, чи ви новатори? 

— Я не знаю, чи є це на Сході. Це з'явилось у 2017 році. е була спільна ідея Діми Сидоренка (засновник фестивалю Atlas Weekend, - ред) та генерального продюсера М-1 Сергія Перцева. В нас ей перший день відбувається в партнерстві з ними. Це день української музики та на головній сцені виступає якийсь легендарний український хедлайнер - Вєрка Сердючка, Тіна Кароль, Олег Вінник, Софія Ротару. 

Це була така ідея зроблена під Вєрку Сердючку. Для нас в першу чергу це велике промо. Люди можуть прийти на фестиваль безкоштовно і подивитись, що таке фестиваль. Насправді дуже невеликий процент людей, які їздили кудись закордон на фестивалі, і які розуміють, що таке фестиваль. Досі у більшості нашої аудиторії є таке розуміння, що фестиваль це як концерт, проте там виступає багато артистів. Але це не так. На фестивалі є дуже багато зон, локацій, інтерактивних сцен, і тобі є чим зайнятись на фестивалі, навіть якщо ти е слухаєш артистів. Фестиваль - це таке маленьке місто, яке існую тиждень на рік, у яке ти можеш прийти і жити своїм справжнім життям. Тобі не потрібно на роботу, не потрібно стояти в пробках, думати як тобі виглядати. Ти можеш просто заїхати в кемпінг, жити там тиждень, не виходити за територію фестивалю і тобі не буде там нудно. Кожен день в тебе буде щось нове.Так побудовані європейські фестивалі, і так ми будуємо свій фестиваль.

Безкоштовний день - це промо. Люди приходять і бачать, що це не просто концерт, це свято музики, свято свободи. Зараз ми вже зрозуміли, що цей безкоштовний день став якимось альтернативним днем міста, таке міське свято. В нас навіть аудиторія, яка приходить на безкоштовний день  і яка приходить по платним квиткам, це трохи різні аудиторії. Люди ідуть суто на безкоштовний день, послухати Тіну Кароль, Mozgi чи NK, і завжди збирається величезна кількість людей. 

Це так трошки сумно, тому що коли в тебе в безкоштовний день близько 150 тисяч людей, все забито, а в перший платний день майже нікого немає. 

Atlas Weekend - музичний фестиваль

Було б круто, якби ми зараз людям, які ще не були на фестивалі, сказали, що на Atlas Weekend можна робити, окрім того, щоб слухати музику? 

— На Atlas Weekend можна смачно поїсти, можна потанцювати, дізнатися більше про соціальні ініціативи, можна випити класний коктейль, провести класно час, познайомитися з різними людьми, можна бути самим собою і ніхто не буде косо дивитись на тебе. Також можна відкрити для себе нових артистів. Є дуже багато артистів, яких я до фестивалю не слухала в навушниках, але потім я додаю їх у свій плейлист. Коли ти чуєш живий виступ, це зовсім інша енергетика, інший вайб і це дуже круто. 

Під час фестивалю Atlas Weekend були зйомки фільму. Це була спільна робота з FILM.UA. Вам сотні тисяч людей не заважали? 

— Вони ньому не заважали, а допомагали. Це було дуже круто. Декілька років тому у Дмитра Сидоренка виникла така ідея, але не було, можливо, ресурсів та можливостей зняти цей фільм. Потім Сидоренко подивився інтерв'ю з Сергієм Созановським, засновником кіностудії FILM.UA, і він йому дуже сподобався як людина, яка створила таку кіновидавничу компанію в Україні. Потім Сидоренко написав Созановському, після чого вони зустрілися. З першої зустрічі вони знайшли спільну мову. Созановський дуже підтримав ідею Сидоренка. Сценарій, який був від самого початку, він змінився, тому що десь  він не відповідав реаліям, десь був трошки не таким, яким його бачили у FILM.UA.Коли ми дописали сценарій, він став ще крутішим. Потім на фестивалі ми проводили зйомки. 

Цей фільм - це чотири різні сюжетні лінії, чотири персонажі, які приїжджають з різних куточків в Україну, кожен зі своєю метою. Всі вони так чи інакше потрапляють на фестиваль. 

У фільмі ми задіяли зірок - Вєрка Сердючка, Alyona Alyona, The Hardkiss, Артем Півоваров та ONUKA. Деякі сцени знімалися прямо під час виступів The Hardkiss та Вєрки Сердючки. Це була авантюра ге лише від нас, а й від FILM.UA. Тут треба було за один зняти фінальну сцену фільму і в тебе є лише одна спроба і немає можливості це повторити. Проте, все було відзнято.

В нас були чати нашої команди, і коли закінчився виступ Сердючки, продюсерка фільму пишу "Хлопці, було". Клас. І ми й вони до останнього боялися, що щось піде не так. Це такий унікальний проєкт, тому що він знімався на фестивалі, а це така локація, яку ти не побудуєш. Відвідувачі фестивалю ставали також героями цього фільму, вони були в епізодичних ролях, вони також створювали атмосферу у цьому фільми.

Крім того, Юлія Саніна, Alyona Alyona, Артем Півоваров та ONUKA записали спільний саундтрек до фільму. Його маленькі кусочки можна почути в нашому першому трейлері. Ми чули цю колабу і вона просто бомба. Я слухаю її кожного ранку в машині. 

Саундпродюсером фільму став Євген Філатов. Нам потрібно було для фінальних сцен відзняти цю колабу на сцені Atlas Weekend. Коли закінчився виступ  The Hardkiss, ми попросили людей не розходитись, тому що буде зніматись сцена фільму. Там за сюжетом, вони всі виходять на сцену співати свою колабу, співати свою пісню, а якщо буде пусте поле, буде дуже нереалістично. Ми просили людей залишитися і послухати колабу. Зйомки шли десь дві години, люди стояли всі ці дві години й навіть забули, що їм треба на метро, та по своїх справах. Люди дуже підтримували артистів. Це для всіх був перший досвід у кіно. Це було так дивно для артистів, коли ти співаєш, а тобі тут кажуть "Так, стоп! Ще раз". Якби не ця підтримка людей, все могли не так класно. 

Ми вже бачили чорновий монтаж, нарізку кадрів, але я плакала. Мені так сподобалося. Ми так переживали, як це буде знято, показано, і так далі. Було багато зйомок, які проходили не на фестивалі, а в Києві. Ми переживали, як сюжет буде відображений картинкою. Але те що ми побачили нам дуже сподобалося. Сподіваюсь, що усім також сподобається.

Яким ви бачите Atlas Weekend через 10 років?

 В нас колись була така крута фраза "Atlas Weekend у майбутньому -  це Tomorrowland із лайн-апом Coachella". Тобто, це фестиваль, який перевозить топових світових артистів, це дуже багато людей, багато інтерактивних локацій. Це те саме свято музики, яке є зараз, але воно настільки концентроване. Також територія буде набагато більшою, люди зможуть жити у кемпінгу і зрозуміють у чому кайф, навіть якщо ти живеш у Києві, то береш намет і на тиждень виїжджаєш у поля і живеш на фестивалі. 

Також люди, і більшості своїй, зрозуміють, що за музику, за контент, якісні виступи та за фестиваль треба платити. На жаль, зараз в нас немає такої культури. Хоча в нас і стрімінги не так давно з'явилися, в нас люди досі слухають музика десь на піратських сайтах, дивляться фільми на піратських сайтах, ходять безкоштовно на концерти, або намагається пройти по підробних квитках. Є таке відчуття, нібито за творчість не потрібно платити. Але для артистів це їх заробіток, це їхнє життя, їхня творчість їх годує. Я сподіваюсь, що українці стануть більш свідомими та будуть платити за контент, за всі фестивалі, концерти, фільми, музику і так далі. Також я сподіваюся, що на Atlas Weekend  буде дуже багато туристів з інших країн, які будуть приїжджати не лише на Atlas Weekend, а взагалі подорожувати Україною і відкривати для себе нашу країну, як туристичну країну на карті. 

Фактична вартість квитка, у порівнянні з європейськими фестивалями, в рази менша?

— Так. Ми хочемо придбати квитки та командою поїхати на Фестиваль Sziget (Угорщина) цього року, зробити такий корпоратив, і квиток на 6-денний фестиваль по передпродажу коштує 300 євро. У нас квиток на фестиваль по своїй фінальній ціні коштує приблизно 150 євро, тобто у два рази менше. При цьому, артисти не коштують дешевше, і побудувати все це не коштує дешевше, і утримувати команду і платити за роботу, яку робить команда, також треба. Тобто, затрати в нас не менші, а вартість квитка ми не можемо поставити вище. Ми рахували, якщо взяти артистів, які виступають на фестивалі, і просумувати вартість виступу їх сольних концертів, це десятки тисяч гривень, а на фестиваль там можуть потрапити на тиждень, на всіх цих артистів за 3 000 гривень.

Будемо дуже раді, якщо після цього інтерв'ю люди потім відвідають ваш фестиваль і подивляться ваш фільм. 

Для довідки: перша назва фестивалю - Atlas Weekend, але 1 лютого 2022 року організатори повідомили про зміну назви на фестиваль Atlas.



Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
Поділитися