Подорожчають, але пізніше: чому перенесли подорожчання проїзду в київських маршртуках
Ціна проїзду в приватному транспорті підніметься в найближчі вихідні - 3-4 квітня.
У міському комунальному - не зміниться
Анонсоване подорожчання проїзду 27 березня, не відбулося.
"Цієї суботи приблизно 30-40% київських маршруток піднімуть вартість проїзду. Ті, хто возив пасажирів по 8 грн., Поставлять цінники 10 грн.", - заявляв тиждень тому голова Громадської спілки "Асоціація перевізників Києва та Київської області" Ігор Мойсеєнко.
Ціни піднімуться в найближчі вихідні
Але, як заявив Володимир Назаренко, директор "Трансгрупп", на прес-конференції 29 березня: "Питання подорожчання не знято. Я думаю, ціни піднімуться в найближчі вихідні 3-4 квітня".
"Ослаблення карантинних заходів в транспорті стало для нас порятунком, але питання тарифів не знімає", - підкреслив Назаренко. Він зауважив, що правила перевезення в "червоній зоні" - 50% від сидячих місць, були повною катастрофою: адже у водіїв не було повноважень не пускати людей в салон, вони стикалися з агресією пасажирів, поліція не допомагала заспокоїти пасажирів, а тільки виписувала драконівські штрафи. Частина водіїв відмовлялася виїжджати з парку, частина самовільно поверталася з маршруту.
10 гривень не межа. Це не останні подорожчання
"Все маршрути під час локдауна стали збитковими", - вважає Дмитро Лось, глава київського відділення Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників. - "Адже паливо дорожчає, мінімальна зарплата зростає, а пасажиропотік падає через коронакрізіса". При цьому, конкретних цифр зниження кількості перевезених пасажирів він назвати не може: асоціація таких підрахунків поки не проводила.
"Після подорожчання виручка збільшиться на 3-5%. Але її з'їсть подорожчання палива. Квиток може коштувати і 3 гривні, просто важливо розуміти, наскільки місто готове дотувати і компенсувати підприємствам проїзд. У нас поки що до цього процесу залучений тільки" Київпастранс ". приватних перевізників не приваблюють ", - зауважив Володимир Назаренко.
Він розуміє, що пасажиропотік може впасти, але іншого виходу, крім підняття ціни, не бачить.
Представники приватних перевізників підкреслюють, що і 10 гривень не межа, розрахунки показують, що собівартість проїзду становить мінімум 12. Але вони, "вибирають щось середнє, щоб і самим вижити і пасажира не втратити".
У комунальному транспорті ціни не виростуть
Місто тільки виграє від цього подорожчання, вважає Андрій Задерейко, секретар постійної комісії з питань транспорту, зв'язку та реклами:
Коли маршрутки піднімуть ціни, то від цього виграє комунальний транспорт - "Київпастранс" і метрополітен. Люди будуть вибирати, де їздити дешевше. Дві гривні - серйозне навантаження на гаманці киянина і люди просто чекатимуть на зупинках комунальний транспорт, замість приватної маршрутки
"Ми не плануємо подорожчання комунального транспорту", - заявив Задерейко. - "Міські перевезення в усьому світі є збитковими і дотаційними. Дотації в деяких країнах досягають 75%".
Тому Київ піде шляхом не збільшення вартості проїзду, а збільшення дотацій.
"Місто вважає, що краще збільшувати випуск транспорту на маршрути, купувати нові автобуси і покращувати рухомий склад, ніж піднімати ціну на проїзд", - підкреслив депутат Київради.
Повний локдаун для нас крах
Хоча питання про повну зупинку транспорту в Києві поки не розглядається, перевізники вважають, що проїзд по спецперепустками повністю вб'є їхній бізнес.
"Якщо місто знову зупинить весь транспорт, то відсотків 30 приватних перевізників вже не повернеться на маршрути", - вважає Дмитро Лось.