Ми були впевнені, що це буде цікаво. Інтерв'ю з розробником Telegram-бота, який моніторить, що ЗМІ пишуть про вас або про ваш бренд
Кілька років тому команда українців розробила і запустила чат-бот, який відстежував в ЗМІ згадки конкретного брудні або імені та відсилав про це повідомлення в Telegram.
Редакція Коментарів. Київ вирішила поцікавитися, що відбувається з ботом зараз і які плани у розробників на майбутнє. Для цього ми поспілкувалися з одним з розробників чат-бота Григорієм Маленко.
Як виникла ідея?
У той час всі системи моніторингу були важкими і працювали з великою затримкою. Тому ми зробили свій. У нас протягом п'яти хвилин після згадки об'єкта, який нас цікавить, приходило повідомлення в Telegram.
Ну а в 2019 році з'явилася ідея вивести його в паблік, щоб ним користувалися піарники, маркетологи, приватні особи. Тепер вони можуть моніторити самих себе.
Як швидко ринок відреагував на появу Медіабота?
Виявилося, що ринку інструмент потрібен. Нічого подібного раніше не було. Були великі системи моніторингу, які дорого коштували і вимагали до себе багато уваги. А нашій розробці, де ти в три кліка міг запустити моніторинг - такого ніхто не пропонував. Це з'явилося, тому інформація про наше боті досить швидко поширилася. Так ми за досить короткий період виросли до 30 тисяч користувачів.
Ви розраховували на такий успіх або для Вас це стало несподіванкою?
Ми були впевнені, що це буде цікаво якоїсь частини людей. Ми самі користувалися своїм інструментом і нам це подобалося. Так, вірили, що аудиторії теж це буде цікаво.
Що зараз відбувається з Медіаботом? Що з аудиторією?
У якийсь момент часу зростання аудиторії сповільнився. Причина проста: з'явилися нові системи, багато нас почали копіювати. Проте, ми залишилися лідерами. Просто сповільнилися темпи зростання, деякі користувачі втратили інтерес до об'єкта моніторингу. Зараз ми тримаємося в діапазоні 27 000 - 30 000 користувачів.
Але зараз йде етап монетизації і для нас тепер важливо кількість користувачів, які є нашими клієнтами - які платять той чи інший тариф. Ось в цьому ми постійно ростемо.
Багато таких активних користувачів, які готові платити за продукт?
Це сотні клієнтів. Подробиці не можу повідомити, це комерційна історія.
А були конкуренти, які намагалися вас скопіювати?
Ми їх знаємо, але ми зробили таке цікаве вправу: паралельно користуємося товаром конкурентів і створили акаунт, який моніторить відразу ж все, в тому числі і нас. Так ми відстежуємо якість нашого пошуку і як там справи у конкурентів. Поки що ми швидше і за якістю пошуку ми теж в лідерах.
Ви згадували про монетизацію бота. Що зміниться?
Якість пошуку - постійний процес. Щодня є купа змін в різних ЗМІ: змінюється дизайн, верстка, змінюються підходи до публікацій. Це не можна один раз написати і забути. Це як сад - не можна один раз посадити дерева і вони завжди будуть плодоносити. За садом потрібно стежити, доглядати, удобрювати. Ось і тут такий же процес.
Що стосується розвитку, наше завдання - робити подібні боти на нашому движку в інших юрисдикціях і локаціях.
Скільки було вкладено в Медіабот?
Можу помилятися, але близько 20 тисяч доларів.
А дохід? Ви задоволені ним?
Це точно "плюсова" історія. Але це ж не Facebook або Google, а просто приємний інструмент. Нам дуже приємно, що нашим продуктом користуються. Але, звичайно, Україна, як ринок, для такого продукту - не найкращий ринок. Якби хотіли робити великі гроші - все створювалося б англомовних ринках, в Канаді, Австралії, де люди готові платити великі гроші за сервіси. У нас така аудиторія невелика і вона не готова багато платити.