Бізнесвумен Ганна Крисюк: Немає бізнесу суто жіночого або суто чоловічого - кожен може бути успішним у будь-якій сфері
Про бізнес та ціннісні пріоритети, масштабні проекти озеленення України та критерії успіху виданню «Коментарі» розповіла у відвертому інтерв'ю засновник журналу «Бізнес WOMAN» і міжнародного жіночого клубу BUSINESSWOMAN Club Ганна Крисюк
Ганна Крисюк - живе спростування того, що в добі всього 24 години, а в тижні лише 7 днів. Постійно налаштована на позитив, роботу і розвиток, Ганна заряджає ними й тих, кому пощастило працювати разом з нею. Бізнесвумен, яка мріє озеленити Україну і згуртувати таких самих активних і успішних жінок, поділилася з нашим виданням історією успіху і грандіозними планами.
"Трапляються важкі часи, коли не знаєш, як все оплатити в кінці місяця"
- Ганна, з чого почався Ваш шлях у бізнес?
- Почалося ще зі школи. Був "бізнес" - збирати гриби, ягоди. Статті писала в газети. А потім вже в студентські роки, усвідомлюючи, що батьки не можуть мені особливо фінансово допомагати, я, живучи в гуртожитку, сама почала заробляти. Займалася косметикою Faberlic ... Навіть сьогодні згадую ці аромати й те, як вчилася розбиратися в косметиці. До речі, зараз це дуже допомагає. Правда, тоді це були Faberlic та Avon, а зараз - Dior, Chanel і так далі. Тому що є можливість. Бо ще з юності починала вибудовувати свій бізнес, шукати своє місце. Багато чим займалася, багато чим цікавилася. Не все було успішним. Головне - займатися тим, що тобі дійсно подобається, що тебе "запалює".
Після університету я займалася танцювальною індустрією. Ми відкрили перші школи Влада Ями в Україні. Потім свою частину продала. Але пишаюся тим, що починала. Зараз це одна з найуспішніших танцювальних шкіл в Україні. Потім була комунікаційно-інформаційна індустрія. Згодом прийшла в журнал "Бізнесмен", відкрила PR-агентство PR-Energy - після повернення з Вашингтона, де проходила стажування у власниці піар-агентства, яка двічі виграла вибори мера Вашингтона. А чотири роки тому сфокусувалася на журналі "Бізнес WOMAN", його міжнародному співробітництві, а також на сайтах, інформаційних і соціальних проектах, які реалізуємо разом з партнерами, по підтримці дітей героїв АТО і дітей, що живуть на лінії розмежування.
- Які складнощі довелося подолати? Що допомогло, чому це навчило?
- За ці роки я багато чому навчилася, але й багато гуль набила. Без них, втім, не було б і перемог. Дуже багато складнощів в кожному бізнесі. Скрізь свої нюанси. Трапляються важкі часи, коли не знаєш, як все оплатити в кінці місяця, тому що є оренда, друк, витратна частина, сім'я, якій потрібно допомагати. Крім того, десята частина коштів у мене завжди йде на добродійність (соціальна відповідальність дуже важлива). У такі моменти допомагає те, що ти віриш у свої сили, у свою справу, у те, що поруч завжди є люди, які вірять в тебе.
- Якими основними напрямками зараз займаєтеся?
- Сьогодні основних - чотири. Два - бізнес-напрямки, два - соціальних. Бізнес - це журнал "Бізнес WOMAN" і міжнародний жіночий клуб BUSINESSWOMAN Club. За шість років, які я віддала журналу, у нього з'явилися представництва в 10-ти країнах, акредитація в Європарламенті (три роки тому і з того часу - щорічно), топові рубрики. Ми маємо право робити міжнародні рейтинги, постійно, масштабується, розвиваємося. У Європі більше довіряють саме друкованим виданням, тому журнал виходить в такому вигляді. Але є й електронний варіант. І, звичайно, для мене важливий BUSINESSWOMAN Club. До речі, 25 вересня ми відкрили жіночий бізнес-клуб у Києві.
Соціальні напрямки - це рекорди і озеленення. Кілька років тому я стала гендиректором Книги рекордів України - після того, як встановила найбільше рекордів у різних областях. Дуже вдячна за цю посаду, вона для мене важлива. Познайомилася з багатьма рекордсменами, компаніями, з яким дружимо і робимо багато спільних проектів.
"Важливо не тільки щось планувати, а й робити все, щоб важливі плани стали реальністю"
- Рекорди, озеленення, бізнес, соціальні проекти - Ви поєднуєте багато різних напрямків. Як це вдається? Адже в добі, як і раніше - 24 години...
- По кожній галузі, по кожному напрямку в моїй команді - мегакруті директори. Тана Разводовська - гендиректор журналу вже кілька років. Виконавчий директор у клубі - Юля Бичай. Проектом, який пов'язаний з озелененням, займається Надя Чистяк. Проектом "Книга рекордів України" прекрасно керує Ігор Підчибій. У кожній галузі топ-менеджери - частково співвласники. Це професіонали, які віддаються повністю тому, чим займаються - з таким же запалом, енергією, як і я. Це наш спільний бізнес, від кожного залежить його розвиток. Багато чого змінилося, ми й самі змінилися, виросли, але у нас є велика довіра і повага один до одного.
- Як плануєте роботу?
- Майбутній тиждень планую з неділі. Що треба зробити в загальному, по тому чи іншому напрямку. У понеділок - нарада по всіх областях. Допомагає спеціальна електронна система. Перша половина дня - офісні завдання, потім - зустрічі. Зараз в основному з озеленення та клубу, за якими у нас незабаром відбудуться масштабні заходи. Все інше вже автоматично працює. Звісно, рука постійно на пульсі подій. Але злагоджена команда сильно полегшує процес управління. І, звичайно, важливо не тільки щось планувати, а й робити все, щоб важливі, пріоритетні плани стали реальністю.
- На себе час залишається при такому ритмі?
- Знаходити особистий час для себе - складно. У Клубі багато ініціатив від учасниць, кожній потрібно приділити увагу. І все ж важливо знаходити час для себе. Спорт щоранку. Намагаюся знаходити можливість читати, малювати, вивчати мову, зустрічатися з людьми не по роботі, а заради спілкування, яке роботи не стосується. Для духовного розвитку дивлюся багато різних практик, щось постійно вчу, буваю в церкві. Всебічний розвиток є важливим.
- Назвіть основні критерії успіху. Чи є вони універсальними для всіх видів діяльності?
- Мої критерії успіху - віра в себе, в людей, з якими працюєш. Все робити на позитиві (ніяких негативів, пліток, розборок), чітко розуміти, що є мета, ти до неї йдеш. Ідеш з певними стратегіями, концепціями, крок за кроком. Тільки вперед. Важливими є підтримка людей, спілкування з людьми, яким ти довіряєш. Всі види діяльності різні, у кожної галузі - своя формула успіху. Але в першу чергу вона будується на відношенні, довірі один до одного, правді, бажанні на позитиві зробити щось хороше в тому, у чому ти розбираєшся.
"Ми хочемо зробити щось масштабне - озеленити цілу країну"
- Як позначилася коронакриза на напрямках, якими займаєтеся? Чому довелося вчитися "на ходу"?
- Нам, напевно, було легше, ніж іншим. Тій же електронній системі комунікацій ми не вчилися заново. Адже в онлайн працюємо постійно. Наприклад, у травні на форум зібрали близько трьох тисяч жінок більш ніж з 50-ти країн. Використовували тоді шість видів зв'язку. Було складно. Але ми впоралися. У мене часом складається враження, що я живу онлайн 24 години на добу. У реальності набагато менше спілкуюся. Особисто адмініструю багато наших груп. Вчуся у всіх: у SMM-фахівців, піарників, директорів, журналістів. І це дуже круто! Але карантинні заходи, звичайно, внесли певні корективи в наші плани. Наприклад, проект "Озеленення України" ми перенесли з весни на осінь.
- Як виник Ваш спільний з "CEO Club Ukraine" (діловий клуб, який об'єднує лідерів українського бізнесу) проект?
- Він виник торік, коли ми з послом Норвегії фіксували рекорд - кілька тисяч саджанців висаджувала під Борисполем одна компанія. І тоді ми з такою ідеєю приїхали до президента найвпливовішого бізнес-клубу нашої країни - CEO Club Ukraine Сергія Гайдайчука. Книга рекордів України і CEO Club Ukraine вирішили зробити такий проект по всій Україні. Висадити одночасно мільйон дерев. Показати об'єднання людей. У січні Сергій Гайдайчук презентував цю ініціативу в Давосі. У лютому ми зробили спільну прес-конференцію, в березні хотіли реалізувати проект. Але втрутилася пандемія.
В результаті перенесли проект на осінь. 17 жовтня протягом 24 годин політики, бізнесмени, журналісти висадять мільйон дерев. Не тільки в Україні, але і в різних куточках світу, де є наші земляки. Ми покажемо, як ми вміємо об'єднуватися, незалежно від відстаней, політичних і релігійних поглядів, статусів, національності. Всі, хто любить Україну, хто хоче зробити щось для нашої екосистеми, висаджуватимуть дерева в дозволених місцях разом з нашими співорганізаторами (після відповідного інструктажу). І не просто висаджувати, а й потім доглядати за ними.
- Чому взялися саме за екологічний проект?
- Тема екології, так чи інакше, мені була близька завжди. Але якщо раніше ми просто прибирали території, робили екозабіги, висаджували дерева, то тепер хочемо зробити щось масштабне - озеленити цілу країну. Соціальною галуззю я займаюся понад 15 років, є великий досвід, як і що організовувати. Але щоб настільки масштабне - це вперше. Як ми поводимось з природою, так і вона поводиться з нами. Дуже важливою є гармонія, яка дозволить нам і тим, хто буде після нас, комфортніше жити.
- Цього року, попри загальні кризові явища, Ви запустили новий проект - міжнародний жіночий клуб BUSINESSWOMAN Club. У чому його суть, цілі і чому саме зараз?
- Це новий проект журналу "Бізнес WOMAN". Щось незвичайне навіть для нас. Завдяки своїм формам, івентам в різних країнах (за останні роки їх було понад 30), ми прийшли до бази в 15 тисяч жінок - в бізнесі, політиці, соціальній галузі. Ще в клубі є ментори - чоловіки. В основному це президенти компаній, клубів, торгових палат, асоціацій і навіть держав. Зрозуміли, що треба робити для них іншу платформу. Щоб вони не лише раз або кілька разів на рік мали можливість зібратися і ділитися досвідом, а й вчилися масштабувати, об'єднуватися за різними групами і робити щось глобальне - без політики, критики, з чіткими критеріями відбору.
У клубі - посли, міністри, президенти, нардепи, євродепутати. Щоб стати тим, ким вони стали, багато працювали. Але головне - у них повинна бути правильна репутація, послідовність в діяльності. Вони повинні бути соціально активними і відповідальними в плані екотеми, дітей. Те, що є цінним для нас, дуже важливо для Клубу. Це закритий Клуб, не кожен може туди потрапити. Є певні критерії. Від 30 років (жіноча зрілість), понад 5 років в легальному бізнесі, обіг - від 200 тис. доларів на рік. Правильна репутація, соціальна відповідальність. Саме з такими жінками можна робити все. Так, до речі, наше гасло і звучить "Жінка може все!"
"Гроші можна заробити дуже швидко, а над духовністю, інтелектом і знаннями потрібно працювати роками"
- Бізнес і особисте життя - чи реально їх поєднувати, або все ж доводиться вибирати?
- Дійсно, якщо жінка дуже успішна в бізнесі, як правило, вона не дуже успішна в особистому житті. І в Клубі ми багато про це розмовляємо. Про жіночність, жіночі риси, духовність, чакри. Про важливість не втратити себе як жінку. Немає бізнесу суто жіночого або суто чоловічого - кожен може бути успішним в будь-якій сфері. Але, як свідчить моя практика, жінки дуже успішні в бізнесі, вони фокусуються саме на бізнесі. Але є й ті, хто вміє поєднувати. І дуже хочеться, щоб енергія чоловіків і жінок завжди була спільною, а не окремою.
- Репутація або дохід - що важливіше і чому?
- Репутація і дохід - різні поняття. Репутація дуже важлива. Якби ми її не мали, не мали б акредитації в Європарламенті, інтерв'ю перших осіб. Ми дорожимо репутацією. Тому, наприклад, відмовляємося реєструвати деякі рекорди, які несуть репутаційні ризики і не несуть цінності. Навіть якщо вони комерційні й можуть принести певну вигоду. У пріоритеті - цінність людини, а не гроші. І журнал "Бізнес WOMAN" дає тільки перевірену і позитивну інформацію. Так ми презентуємо імідж нашої країни - на позитиві. Репутація, безумовно, на першому місці. Її дуже складно будувати і так легко втратити. Тому ми хочемо робити щось глобальне, правильне. І проект "Озеленення України" як колективна історія успіху всіх українців - саме про це.
- Але в Україні, схоже, вибір частіше роблять на користь доходу, а не репутації. Як можна змінити ситуацію?
- Нічого не треба переламувати. Слід сприймати людей такими, якими вони є. Просто йдіть по життю з тими, хто вам ціннісно близький. З тими, з ким ви розвиваєтеся, з ким рухаєтеся вперед, стаєте кращими... Той, хто робить упор на духовному розвитку, на інтелекті, той завжди добре заробляє. А якщо люди схиблені тільки на грошах, але бідні духовно - нам з ними не по дорозі. Гроші можна заробити дуже швидко і так само швидко втратити. А що стосується духовності, інтелекту та знань - над цим потрібно працювати роками. І це дуже цінно і важливо.