Антимонопольний комітет розпочав розгляд "нових" тарифів на паркування в Києві
Що відомо про чергові порушення столичних комунальників і влади
Розпочато розгляд справи щодо
"нових" тарифів на паркування в Києві. Про це розповів голова Київського
обласного територіального управління Антимонопольного комітету України (АМКУ)
Олексій Хмельницький, передають "Коментарі".
"Вартість паркування має бути
обґрунтованою. Незалежно від того це центр Києва чи околиця Броварів. Це вже
просто серіал, а не справа, але фінальний сезон все одно завершиться перемогою антимонопольного
законодавства", — зазначив Хмельницький.
За його словами, в АМКУ відкрили
нові провадження проти КП "Київтранспарксервіс", діі якого мають ознаки
порушення конкурентного законодавства, та Київської міської військової
адміністрації, яка все це легітимізувала. Економічне обґрунтування "нової" ціни в 35 гривень знову нікого не
переконало.
В 2021 році "Київтранспарксервіс"
підняв ціни на паркування, а київська влада їх погодила. Тоді вартість
паркування в центрі збільшилась з 10 до 35 гривень. Київське обласне
територіальне відділення АМКУ задалось питанням: чому саме стільки? Після
проведеного дослідження з’ясувалося, що ціна необґрунтована — в тариф внесли складову,
якої там не мало бути. Таку ж позицію зайняв й адміністративний суд, тому
рішення про нові тарифи минулого року таки скасували.
"Столичній владі треба було
просто запровадити економічно обґрунтований тариф. Натомість вона трохи
вичекала, і таки запровадила "нові тарифи" на паркування, залишивши його таким
самим. Аргументацію та наповнення трохи змінили. Не знаю, на що розраховували
столичні чиновники, але якщо ціна для водіїв не змінюється, то важко
розраховувати, що ми не зацікавимося новими обрахунками", — розповідає голова
Київського обласного територіального управління АМКУ.
В АМКУ знову побачили ознаки
порушення. Хмельницький розповів, що те, що "заклали" цього разу столичні
посадовці, щоб аргументувати тариф — це цікава частина "серіалу".
Винахідливі комунальники
вважають, що київські водії мають платити за:
·
"матеріали для облаштування
майданчиків", але не враховують, що 200 відведених майданчиків для паркування
транспортних засобів вже облаштовано;
·
"благоустрій та утримання в належному
стані паркувальних майданчиків". Хоча у 2021 та 2022 роках ніхто не укладав
договори на прибирання відведених майданчиків для паркування;
·
"інвестиційну складову", хоч заходи,
передбачені на це, фігурують лише в програмі розвитку на 2023 рік, тобто можуть
застосовуватися починаючи лише з першого січня;
·
"облаштування відведених паркувальних
майданчиків системами відеонагляду", без пояснення навіщо це в місті, в якому
камери в центрі на кожному кроці, а законодавство цього не вимагає;
·
"придбання автотранспорту", який вкрай
необхідний через розширення паркувального простору на цілих 38 майданчиків.
"Згоден, креатив чиновників щодо
того, як переконати громаду, що ціна в 35 гривень обґрунтована достатньо
яскравий. Але, на жаль, не передбачений законом", — прокоментував голова
Київського обласного територіального управління АМКУ.
Закон про цей "креатив" каже що такі дії КП "Київтранспарксервіс" містять ознаки порушення конкурентного законодавства у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку надання послуг з користування відведеними майданчиками для платного паркування транспорту у Києві. Дії Київської міської військової адміністрації кваліфікують порушенням конкурентного законодавства у вигляді легітимації порушення комунальників.