Вартість проїзду у громадському транспорті ніяк не впливає на тариф таксі, – експерт
На формування цін на таксі впливають ринкові механізми, що мало залежать від міської влади
У столиці незабаром підвищать тарифи на проїзд громадським транспортом та таксі. Проте зростання цін на громадський транспорт не має прямого впливу на формування тарифу на таксі.
Перший віцепрезидент "Української транспортної спілки" Володимир Балін прокоментував інформацію про підвищення тарифів. За його словами, всього в Києві налічується до 100 тисяч водіїв, які періодично виїжджають як таксисти. Це близько 50% ринку таксі України. При цьому щодня на вулиці Києва виїжджає понад 10 тисяч водіїв, які виконують бодай одне замовлення.
"Близько 97% водіїв, які фактично виконують перевезення пасажирів у режимі таксі, є нелегальними перевізниками. Левова частка – близько 80% – є партнерами про агрегаторів Uklon, Uber, Bolt. Ще близько 3% ринку Києва займає офіційна служба "Еліт таксі", - зазначив В.Балін.
Абсолютна більшість із них використовують орендні (паркові) автомобілі, вважає Балін. Водії не впливають на формування цін, а вартість формується агрегатором без можливості будь-яких коригувань з боку водіїв. Зазначається, що агрегатори у конкурентній боротьбі між собою намагаються максимально знизити вартість вдалого проїзду за рахунок великої кількості водіїв-учасників ринку.
Володимир Балін підкреслив, що таким чином основні гравці можуть створити якусь "парасольку цін" перевести ринок на саморегулювання повсякденної тарифної політики. Важливою деталлю і те, що у момент формування ціни пасажира вартість безпосередньо залежить від вартості проїзду громадському транспорті.
"Це аж ніяк не є фактором впливу на тариф. Системи ціноутворення у додатках автоматизовані та ціна залежить від базової вартості, попиту, кількості вільних машин, рівня пробок та інших зовнішніх факторів, таких як погода, наприклад. Тому агрегатори можуть у ручному режимі змінювати величину лише одного з факторів, що впливає на формування тарифу на поїздку – базовий тариф", – каже експерт.
Володимир Балін підкреслив, що на формування цін на таксі впливають ринкові механізми, які мало залежать від міської влади. Якщо агрегатори спільно вирішать підняти тариф, це буде монопольна змова, і на це має реагувати Антимонопольний комітет України. Але якщо офіційна служба підвищить вартість, це не вплине на ринок, враховуючи їхню незначну долю.
Нагадаємо, Голова Профспілки таксистів Києва Валентин Голубєв заявив, що після подорожчання проїзду у громадському транспорті таксисти також піднімуть тариф.
Мер Києва Віталій Кличко запевнив, що до кінця опалювального сезону тарифи на проїзд у громадському транспорті не підвищуватимуть.