Куди скаржитись пасажирам громадського транспорту у Києві на непрацюючий кондиціонер
У "Київпастрансі" розповіли, які види транспорту не обладнані системою кондиціювання та куди скаржитися, якщо кондиціонер справний, але водій не включив його у спеку
Погода в Києві в останні дні була особливо спекотною, тому багатьом пасажирів наземного громадського транспорту довелося їздити в задушливих салонах із непрацюючими кондиціонерами. "Коментарі" поцікавилися у комунального підприємства "Київпастранс", який транспорт таке обладнання в салоні не має і куди скаржитися, якщо водій навмисно не вмикає кондиціонер у спеку.
У відповідь на запит нашої редакції у "Київпастрансі" пояснили, що на балансі підприємства знаходиться 504 одиниці транспорту з кондиціонерами. Це менше половини загальної кількості муніципального транспорту, що становить понад 1100 одиниць.
У яких видах транспорту немає кондиціонерів
Зокрема, у підприємстві вказали, які саме марки автобусів, тролейбусів та трамваїв взагалі не обладнані кондиціонерами:
• автобуси марки МАЗ-105060, МАЗ-103065, МАЗ-103076, МАЗ-107467, МАЗ-203065, ЛАЗ-183, ЛАЗ-А292D1, Mercedes-Benz O530G, Mercedes-Benz O530G, Mercedes-Genz O5
• тролейбуси Т-70110, Т-90110, ЛАЗ-Е301D1, ЛАЗ-Е183D1;
• трамваї типів Т-3, Т-3М, К-1, К-1М8, К3R-N .
Тож у салонах цих видів громадського транспорту чекати комфортних температурних умов у спекотну погоду пасажирам не варто.
При цьому неможливо сказати, якими саме маршрутами постійно курсує цей транспорт, оскільки одиниці рухомого складу зазвичай не прикріплені до одного маршруту, а його випуск на дорогу залежить від існуючого пасажиропотоку та можливостей підприємства.
Як водії мають охолоджувати салон
Відповідно до Державних стандартів України 4905:2008 "Колісні транспортні засоби", рухомий склад, обладнаний кондиціонером, має охолоджувати повітря у зоні голови водія чи пасажира більш ніж на 8 градусів відносно температури на вулиці. При працюючому кондиціонері вікна та люки транспорту повинні бути закриті.
Найголовніше, про що повинні знати пасажири, - за внутрішніми правилами "Київпастрансу", кондиціонер має бути увімкнений, якщо температура в салоні перевищує +24 градуси.
Враховуючи температуру повітря, що перевищувала позначку +30 градусів останні кілька днів, у транспорті з необхідним обладнанням водії цього правила мали дотримуватися. Тим більше, у підприємстві нас запевнили, що всіх водіїв про необхідність увімкнення систем кондиціювання за підвищеної температури повітря попередили.
Куди скаржитися на непрацюючий кондиціонер
Якщо в транспорті точно встановлена система кондиціонування, але у спеку водій навмисно її не ввімкнув, є кілька важливих моментів, про які потрібно знати всім пасажирам.
Не слід влаштовувати сварку з водієм, вимагаючи увімкнути кондиціонер. Це пояснюється тим, що, згідно з правилами дорожнього руху, пасажирам заборонено відволікати водія під час керування транспортним засобом та заважати йому.
Натомість можна поскаржитися на непрацюючий кондиціонер безпосередньо у "Київпастранс". Для цього потрібно зателефонувати на "гарячу лінію" підприємства за номером 0-800-50-44-11 або надіслати письмове звернення, оформлене на сайті .
У своєму зверненні вкажіть дату, час, реєстраційний або бортовий номер транспорту з непрацюючим кондиціонером, а також номер телефону, якщо хочете отримати зворотний зв'язок.
Згодом фахівці з'ясують причини скарги, перевірять технічний стан системи та встановлять особи водіїв, які проігнорували правило підприємства, якщо кондиціонер був справний.
Як раніше писали "Коментарі", кияни можуть побачити на дорогах столиці новий автобус Mercedes від Німеччини , який передали ще у квітні цього року. Він курсує на маршруті №9, який прямує від вулиці Булгакова до станції метро "Лук'янівська". Автобус оснащений системою кондиціювання, відеоспостереження та Wi-Fi у салоні, а також має низьку підлогу.