У Києві змінили спосіб оплати комуналки: тепер будуть компенсації
В українській столиці серйозно змінили оплату комунальних послуг — йдеться про компенсацію за неякісні послуги
В українській столиці серйозно змінили оплату комунальних послуг — йдеться про компенсацію за неякісні послуги для тих, хто незадоволений ними. Про це стало відомо з відповідної постанови, ухваленої Кабінетом міністрів України на черговому засіданні.
Повідомляється, що уряд затвердив нову постанову про перерахунок вартості комори у разі надання неякісних послуг.
Які послуги вважаються неякісними: зниження температури теплоносія та гарячої води, а також невідповідність їх тиску на вході до будинку; зниження температури повітря у приміщеннях споживача (за наявності договору з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем); перерви у наданні послуг, що зумовлені у тому числі перевищенням виконавцем строків проведення аварійно-відновлювальних робіт; невідповідності складу та якості гарячої та холодної води державним санітарним нормам та правилам; недотримання вимог щодо поводження з побутовими відходами, порушення графіка вивезення побутових відходів тощо.
Не стягувати плату в повному обсязі або частково постачальники повинні відхиляти параметри послуг від встановлених законодавством та договорами надання послуг.
У разі постачальники зобов'язані зробити перерахунок вартості: за період не надання обіцяних послуг, надання над повному обсязі, надання невідповідної якості.
Як отримати перерахунок: виконавець самостійно зобов'язаний протягом одного місяця, наступного за розрахунковим періодом, самостійно зробити перерахунок, а також сплатити споживачеві неустойку (штраф) у порядку та розмірі, визначених законодавством чи договором.
У разі надходження від споживача акта-претензії та прийняття виконавцем рішення про задоволення вимог, викладених у акті-претензії, перерахунок провадиться протягом одного місяця починаючи з дати, коли прийнято рішення про задоволення вимог.
Якщо в будинку не надавалися якісні послуги - наприклад, не було подачі опалення або гарячої води, не вивозилося сміття, достатньо звернення від одного мешканця, щоб перерахунок був зроблений для всіх, хто має квартири в будинку.
Перерахунок провадиться незалежно від наявності у споживача заборгованості за відповідну послугу. Сума перерахунку та неустойки (штрафу) за порушення умов договору зараховується споживачеві на погашення заборгованості за фактично спожиті послуги, а у разі відсутності заборгованості в оплату майбутніх платежів.