Транспорт у Києві: коли у столиці не буде заторів

Чому кияни не бачать альтернативи автомобілям

Рівень автомобілізації Києва щороку зростає, проте зараз у столиці України цей показник майже вдвічі нижчий за Польщу, де заторів — менше. Про це розповів фахівець із транспортного планування Дмитро Безпалов, передають "Коментарі".

Згідно з останнім дослідження, кожен четвертий киянин має автомобіль, а дев’ять з десяти автовласників полюбляють пересуватися столицею на власному транспорті. У години пік у Києві автівки обганяють й велосипедисти, й пішоходи. Більшість магістралей у столиці у години пік перетворюються ледь не на автостоянки, здебільшого вранці, коли люди їдуть на роботу.

"У цьому році має бути понад трьохсот автомобілів на тисячу жителів. Це скоріше мало, тому що у деяких польських містах рівень автомобілізації переважає 500 автомобілів на тисячу мешканців — 540-550", — зазначив фахівець із транспортного планування Дмитро Безпалов.

Однак, хоча автовласників у Польщі більше, автомобілями вони користуються рідше, бо європейці не люблять стояти у заторах, платити за дорогий паркінг та переплачувати за пальне.

"У Європі показник користування автомобілями становить 30-50%. Там частіше ходять пішки, користуються громадським транспортом та їздять на велосипеді", — пояснює експерт із транспортного планування.

На його думку, кияни не бачать альтернатив власним автівкам, а громадського транспорту у столиці замало, він не відповідає рівню комфорту та пересуватись на ньому повільно. Влада Києва намагається усунути проблеми з заторами у столиці, зокрема — оновити рухомий склад громадського транспорту та зробити його комфортнішим. За останні кілька років для Києва закупили понад 300 автобусів, 150 тролейбусів та понад 60 трамваїв.

На лінії швидкісного трамвая на Борщагівку вже давно немає старих вагонів. Зараз на маршрутах №1 та №3 курсують сучасні трамваї, оснащені кондиціонерами, системами опалення. Саму трамвайну лінію продовжують оновлювати.

Альтернативою автомобілю, трамваю, автобусу та тролейбусу є міська електричка. Вона доволі швидка, але комфорт використання поки що невисокий. А під час локдауну, коли на електричку була потрібна спеціальна перепустка, кияни масово пересіли на велосипеди та самокати.

"У Києві 50% переміщень відбуваються на відстань до шести кілометрів. Половина наших переміщень — це потенційні велосипедні переміщення. Сьогодні це можна зробити на електросамокаті", — прокоментував фахівець із транспортного планування Дмитро Безпалов.

Затори у Києві почнуть зменшуватися, коли щонайменше 5% автомобілістів пересядуть із машин на велосипеди, підрахували транспортні експерти.

Раніше портал "Коментарі" повідомляв, що у Київ надійшли чотири нових трамваї, з них один "Татра-Юг" та три Pesa. Новий трисекційний трамвай "Татра-Юг" вироблений в Україні, трамваї Pesa — у Польщі. Ще три трамваї польського виробництва надійдуть до столиці до кінця цього року.

Нагадаємо, у Києві стартувала процедура контролю за дотриманням нових правил перевезень в маршрутних автобусах. Тепер водії маршруток зобов'язані бути в спеціальній формі, а в салонах рухомого складу будуть регулярно проводити заміри температури. Інспектори перевірятимуть наявність усіх необхідних документів, форму у водіїв, температуру в салоні, шумове та візуальне забруднення всередині транспорту. 

Читайте також, як готують Генеральний план Києва.



Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
Поділитися